m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, May 14, 2011

Badminton di malam dingin

Khamis baru ni hujan turun sampai lewat petang. Mungkin sampai mencecah waktu maghrib. Beberapa malam sebelum ini yang agak panas kini telah berubah menjadi dingin dan menyegarkan. Malam tu aku turun awal ke gelanggang. Membuat regangan otot dan menyiapkan diri untuk beraksi di gelanggang. Tak lama selepas aku sampai, datang pulak Faiisal, Hidayat dan Kois. Ngam-ngam empat orang untuk permainan double. Kami bermain terus menerus dengan bertukar-tukar rakan bergu.

Untuk kali ini, tiada siapa yang paling hebat atau paling lemah dalam permainan. Masing-masing pada tahap yang sama. Aku cuma perasan beberapa perkara mengenai kami. Kois pemain yang lambat panas. Walaupun cuaca panas, walaupun bermain di padang pasir waktu tengah hari, Kois tetap lambat panas. Tapi bila dah panas segala pukulan dan hantaran tangkis boleh menjadi sangat menyeksakan bagi pihak lawan. Hidayat dengan aku pulak lebih kurang sama. Permainan terbaik adalah pada game ketiga hingga kelima. Di hujung-hujung permainan biasanya kami akan banyak membuat kesilapan-kesilapan mudah. Faiisal memang susah nak dijangka. Ikut tangan dan kaki. Adakala hebat sampai ke sudah. Dan adakala lain pulak pukulan tangkisnya serba tak menjadi.

Aku berharap pada masa cuti sekolah dan cuti universiti nanti akan lebih ramailah yang datang memeriahkan gelanggang. Bak kata pensyarah aku, waktu belajar, belajarlah bersungguh-sungguh. Waktu bermain, bermain jugaklah bersungguh-sungguh. Semoga aku dan kalian cemerlang dalam pelajaran, kerjaya dan sukan.


Kehebatan permainan bergantung kepada rupa bentuk tapak kaki. Agak-agaknya siapalah yang terhebat?

No comments:

Post a Comment