m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, May 5, 2011

Melawat Terengganu Mei 2011: Bertemu tabib Pak Abu

Setelah check-in di Hotel Seri Malaysia dan makan tengah hari, kami dibawak Pak Wie bertemu dengan seorang tabib bernama Pak Abu. Pak Abu adalah pakar menghasilkan ubat-ubatan tradisional yang dibuat sendiri menggunakan akar-akar kayu dan herba-herba yang boleh diperolehi secara tempatan. Kami dapatkan nasihat Pak Abu mengenai beberapa hal yang bersangkutan dengan penyakit dan kesihatan diri. Tempoh konsultansi tak lama, tapi menunggu giliran untuk jumpa Pak Abu memang agak lama. Ramai yang ingin mendapatkan khidmat Pak Abu. Pihak universiti tempatan juga ada membuat research terhadap ubat-ubatan yang dihasilkan oleh Pak Abu. Kerana assebab ubat-ubatan itu dapat menyembuhkan beberapa penyakit kronik seperti barah.

Klinik Pak Abu.
Sesudah mengambil ubat, kami beredar. Aku ternampak ladang jagung kat depan klinik Pak Abu. Teringat pulak aku kat tempat aku belajar dulu di Nebraska yang terkenal dengan ladang jagungnya yang luas. Dan pasukan American football universiti kami dikenali sebagai The Cornhuskers sempena nama penuai jagung.

Ladang jagung depan klinik Pak Abu.

5 comments:

  1. Assalm..Boleh tak saya nak no.contact klinik pak abu ni? Tq

    ReplyDelete
  2. 013 9191146
    Lot 2473 Kg pengkalan setar , gelugor, kuala terengganu... masuk ikut surau ... dulu dia duduk wakaf tapai rasa2nya

    ReplyDelete
  3. baru buat panggilan guna nombor yg tertera tu. dah bercakap dgn pak abu yg sdng berada kat kota Bharu. Dia sudikan kami dtang untuk berubat isteri breast cancer. Pd mula dia akan berubat selepas raya ke 6. saya merayu kerna isteri sakit sangat. Terima kasih pada yang memberi nombor hanphone beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga tuan dan isteri dipermudahkan urusan oleh Allah. Dan semoga isteri tuan diberikan keafiatan oleh Allah jua.

      Delete