m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, May 4, 2011

Melawat Terengganu Mei 2011: Bermalam di Seri Malaysia

Di Kuala Terengganu, kami bermalam di rumah Pak Wie. Malam selanjutnya kami pindah ke Hotel Seri Malaysia. Ketika isteri aku nak buat booking kat hotel tu, aku terus bukak Google Map dan nampak hotel tu terletak bersebelahan dengan sungai lebar yang kebiruan. Aku terus kata okay. Dan telah terbayang betapa aku boleh pergi mancing siang malam kat belakang hotel tu. Dan bakal menaikkan ikan-ikan segar seperti jenahak, merah, kerapu, tenggiri, pari, kurau dan senangin. (Imaginasi kena lebih - baru ada semangat sikit).


Kami kena bayar RM160 untuk satu malam bagi bilik jenis family room. Okaylah tu. Ada breakfast lagi untuk 3 orang. Pemandangan dari bilik memang cantik, nampak terus sungai dan laut yang biru campur hijau. Cuma kesian kat mak aku sikit pasal bilk kitorang kat bahagian atas. Mak aku tengah sakit kaki, nak mendaki walaupun satu tingkat sangatlah perit.


Hotel-hotel kat Kuala Terengganu waktu tu memang agak penuh pasal dengar ceritanya PM Najib ada datang nak merasmikan pertandingan orang candat sotong pada pagi Sabtunya. Tapi masa kami tiba di Seri Malaysia, semuanya dah berakhir. Cuma masih ternampak sisa-sisa majlis pelancaran pasal masih kedengaran sedikit sebanyak mini konsert yang entah siapa penyanyinya.



No comments:

Post a Comment