m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, November 13, 2014

TTC Inter Team Close Edisi Ke-2

Esok, hari Sabtu, pada tarikh 15 November 2014, akan berlangsung kejohanan tenis TTC Inter Team Close Edisi Ke-2 di gelanggang Titiwangsa. Seperti pada edisi yang pertama, empat kumpulan akan berentap merebut hadiah bernilai jutaan ringgit. Dan untuk peringatan dan pengetahuan umum, goup kami yang diterajui oleh Amir telah menjadi juara dengan menggondol hadiah bernilai 450 ribu ringgit. Dan duit tu kami dah pun buat joli katak sampai habis. Tetapi, pada edisi kedua ini, nampak gayanya aku tak dapat menyertai, maka tak dapatlah aku mempertahankan mahkota kejuaraan yang kami menangi dulu. Namun, Kapten Amir akan terus berjuang bersama anggota perajuritnya yang baru. Dan berharap kemenangan dapat dikecapi lagi pada edisi kali ini.

Team Anggur - Poster oleh Asyraf.

Team Betik - Poster oleh Asyraf.
Esok, aku terpaksa mengembara ke Gemencheh untuk menjemput anak sulung aku dari asrama. Jadi aku tak dapatlah join yang lain berjuang di gelanggang. Team kami dulu bernama Team Bakawali. Kami telah berjaya menumpaskan tiga lagi team iaitu, Team Anggerik, Team Cempaka dan Team Dahlia. Kalau ada masa lapang sikit, aku akan kisahkan dalam blog entry aku yang akan datang dengan memaparkan gambar-gambar super hebat, tentang bagaimana semua team berjuang hebat untuk merebut kejuaraan yang ultimate ini.

Team Ciku - Poster oleh Asyraf.
Aku nak buat ramalan sikit mengenai siapa yang mungkin akan merangkul mahkota kemenangan pada esok hari. Ini ramalan aje ya. Yang tak terpilih janganlah kecil hati. Abu Bakar Atan TV3 yang expert pasal sukan tu pun memanjang salah bila buat ramalan. Inikan pulak aku. Ramalan ini dibuat berdasarkan kepada skill, durability, endurance, tactical, strategy dan tipu muslihat masing-masing ketika perang mental sebelum ini. Mengikut pendapat aku, pemenang untuk edisi kedua ini akan jatuh ke tangan kumpulan..... Errr... kalau aku teka betul, kumpulan yang menang tu bolehlah belanja aku makan kerang bakar 3 bakul ya? Okay. Pemenang kali ini adalah....... Errrr... kalau aku teka salah pun, apa salahnya korang belanja aku makan kerang bakar 3 bakul jugak? Baiklah. Pemenang kali ini ialah..... Sure confirm korang tak kisah aku pilih siapa pun ya? Orait. Aku meramalkan pemenang kali ini adalah........... Team Ciku!!!!!! Tapi Team Ciku tak akan menang mudah. Itulah jangkaan aku. Kalau nak tau apa yang terjadi, datanglah ke Stadium Tenis Titiwangsa esok dari pagi sampai ke petang. Dari jauh, aku bagi sokongan untuk semua kengkawan TTC aku. 

Vamos TTCians!!!!!

Team Duku - Poster oleh Asyraf.

No comments:

Post a Comment