m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, January 15, 2019

Apa khabar teman di Raub?

11 September 2018 - Ini ada satu lagi cerita lama. Masa ni Amier belum bersekolah kat SEMESTA lagi. Sabriena belum masuk darjah satu lagi. Malah Syahmie pun masih belum berangkat ke Mesir lagi. Tapi masa tu kawan rapat wife aku, Ienah telah ditimpa kemalangan yang menyebabkan beliau terpaksa banyak berehat dan kurang bergerak. Sebagai kawan rapat, isteriku berhasrat untuk menziarahi beliau yang tinggal di Raub. Sebab Ienah dan suami (Mohamad) memang selalu jugak berkunjung ke rumah kami ketika sihat. Ini adalah lawatan balas dari kami pulaklah.

Isteriku sedang check out kat kaunter.
Duduk berehat di lobi yang lengang sebelum berangkat pulang.
Memang cuma ada kami aje kat sini pada masa ni.
Full house. Seluruh anggota famili ada di sini.
Kami berada di rumah Ienah sehingga tiba waktu isyak. Jadi kami putuskan untuk duduk lepak kat Raub satu malam dan akan bertolak ke Kuala Lumpur pada esok paginya, ketika kami lebih segar. Kami cari hotel di pekan Raub. Lalu terjumpalah satu hotel yang diberi nama Hotel Raub. Kalau tengokkan dari segi design dia, luaran dan dalaman, aku rasa usia hotel ni dah agak lama. Dan kalau ikut tulisan yang tertera di papan tanda, katanya Hotel Raub ni telah wujud sejak tahun 1968 lagi. Lama betul tu! Tak taulah aku kesahihannya. Dari luar hotel ni nampak agak buruk pasal di luarnya menjadi tempat beristirahat burung-burung merpati. Faham-faham ajelah, di mana ada kawanan merpati, di situlah ada najis burung dalam kuantiti yang banyak. Tapi bila kami masuk ke dalam, suasananya agak berbeza. Walau pun design interior-nya agak lama, tapi masih terjaga rapi dan agak bersih. Kami berpuas hati duduk bermalam di sini. Harganya pun boleh tahan jugaklah. Tak silap aku sekitar RM140 kot semalam.

Amier membandingkan kalkulator miliknya dengan kalkulator yang dipamerkan di ruang lobi hotel.
Lama versus baru.
Sabriena bergambar dengan kuda.
Hidungnya dikembangkan macam hidung kuda. Hahaha... kelakarlah Sabriena ni!
Bangun dari tidur keesokan paginya, kami berasa cergas. Sempat bergambar seketika di lobi hotel dan di luar hotel. Kami pulang ke Kuala Lumpur tidak tergesa-gesa. Perjalanan sangat tenang dan alhamdulillah, selamat. And we all live happily ever after. The end.

Bergambar di luar hotel.
Nampak macam buruk aje kan?
Tapi dalamnya boleh tahan.


No comments:

Post a Comment