m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, September 29, 2014

Rombongan Pakcik Rizali datang beraya di rumah

23 Ogos 2014 - Hari ni Pakcik Rizali memang dah bagi tau kami yang dia nak bawak satu rombongan datang beraya di rumah kami. Pakcik Rizali kata rombongan tu akan datang dalam waktu tengah hari. Kami tanya Pakcik Rizali, berapakah jumlah tetamu yang bakal datang. Kata Pakcik Rizali, rombongan beliau mungkin sebanyak dua atau tiga bas, termasuk satu kereta kebal. Macam rombongan nak tengok Final Piala Malaysia. 

Kebetulan pada hari tu, aku dan isteri ada jemputan open house kawan-kawan kami. Jadi sebelum kami bertolak keluar rumah, kami pun pulunlah menyiapkan segala keperluan hidangan dan memastikan rumah terhias cantik dan bersih. Bila agak-agak semua dah ready, barulah kami pergi beraya di luar.

Pada hari tu, kami pergi beraya di rumah Azah dan di rumah Zahli. Kami pulang ke rumah kira-kira waktu maghrib. Masa kami sampai tu, rupanya rombongan Pakcik Rizali masih ada kat rumah kami. Setelah diberi tahu, barulah kami faham bahawa Pakcik Rizali sampai kat rumah kami agak lewat jugak. Ini semua akibat nak konvoi sekali dengan kereta kebal yang memang sah-sah tak boleh bergerak laju. 

Setelah solat maghrib, barulah rombongan Pakcik Rizali meminta diri untuk beredar. Kami bersalaman, bergambar ramai-ramai sebelum sessi bertandang selesai. Terima kasih kerana sudi datang ke rumah.

Azlimi bersama baby boy-nya.
Pa enter frame kejap kat belakang.
Satu lagi shot bersama baby boy.
Group photo sebelum bersurai.

No comments:

Post a Comment