m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, April 15, 2013

Dah terlebih pahala ke?

First time aku ternampak produk ni, kira tergamam jugaklah aku. Ada ke orang yang nak membelinya? Orang yang banyak pahala pun belum tentu nak membelinya. Apatah lagi yang memang dah banyak dosa. Takkan lah nak tambah dosa lagi? Antara perkara yang bermain-main di benak aku adalah, adakah antara isi kandungan makanan ini diperbuat daripada serbuk dosa? Kenapa kena letak serbuk dosa? Kenapa tak letak serbuk pahala, biar pemakannya mendapat lebih pahala?

Oh, tapi bila aku telah tersedar dari lamunan, aku mulai faham, dosa dan pahala bukan boleh dijual beli dan didagangkan di dalam kotak. Ia adalah amalan kita di muka bumi ini, yang natijahnya akan terlihat ketika di akhirat nanti. Maka makanlah sebanyak mana pun Rava Dosa ini. Asalkan makanannya halal, dan tak dimakan berlebihan, rasa-rasanya ia tak menambahkan dosa walau sezarah pun.

Paket kotak Rava Dosa.

No comments:

Post a Comment