m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, April 6, 2020

Tenis awal tahun 2020 di Kompleks Tenis Jalan Duta

4 Januari 2020 - Awal tahun ini, sebelum penularan wabak Covid-19, aku sempat bersama teman-teman bermain tenis di Kompleks Tenis Jalan Duta. Aku tempah court untuk tempoh 3 jam. Yang hadir ada 6 orang players. Aku, Mr Ling, Tuan Shaikh, Fikri, Namat dan seorang teman baru, Shahril. Dalam masa tiga jam, dapat juga aku bermain sampai tiga set. Semua set aku kalah. Aku bersaing dengan teman-teman yang jauh lebih hebat dari aku, walaupun umur sebahagain dari mereka lebih tua dari aku. Entah kenapa, aku memang sangat teruja bila dapat bermain tenis dengan teman lamaku - Namat. Namat adalah senior aku ketika di Nebraska University dulu. Aku suka cara permainannya barangkali. Kali ini Namat telah mengajak seorang temannya yang bernama Shahril. Mr Ling, Tuan Shaikh dan Fikri pula adalah teman-teman tenis yang sering bermain dengan aku pada hujung-hujung minggu.

Kali ini aku rasa sangat puas, walaupun kalah pada setiap set. Masing-masing mempamerkan skill yang luar biasa dengan corak permainan yang pelbagai dan penuh helah. 

Biar aku bagi informasi sedikit pasal tempahan untuk bermain di gelanggang Kompleks Tenis Jalan Duta:

Nombor telefon: 03-6206 1237
Harga: RM25 sejam pada waktu siang (outdoor).

Kalau indoor court lebih mahal. Kalau waktu malam lebih mahal untur bayar bil elektrik pasal pasang lampu. Kalau nak main waktu cuti am lebih mahal. Oleh kerana harganya yang agak mahal, kami memilih untuk kerap bermain di gelanggang Titiwangsa. Tapi court di sini sangat cantik dan dijaga dengan baik. Terasa macam pro kalau main kat sini. Terserahlah. Pilihan di tangan anda. 

Mr Ling dan Fikri antara yang tiba awal.

Berbincang tentang hari-hari tanpa tenis ketika Perintah Kawal Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan.

Namat masih terfikir-fikir untuk membiasakan diri bermain di gelanggang Duta ini.

Kawan Namat - Shahril.

Shahril pernah jadi coach ajar orang main tenis.

Aku dan Namat.

Selesai bermain, kami lepak sekejap di luar kafeteria yang tutup.

Fikri dan Namat.



No comments:

Post a Comment