m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, March 27, 2015

Roti canai di kedai Mastura

31 Januari 2015 -Okay. Pagi ni tetiba kami lapar. Bila dah lapar, sudah pastilah nak kena makan. Fikir punya fikir punya fikir (dekat lima hari jugaklah kami dok memikir), akhirnya kami buat keputusan nak pergi ke gerai kawan sekolah wife aku kat sekitar Kg Pandan. Nama kawan wife aku tu ialah Mastura. Kedai dialah yang kami akan pergi untuk makan sarapan pada pagi tu.

Rupanya isteri aku dah berpakat dengan kawan dia yang sorang lagi, Sharifah, untuk sama-sama breakfast kat situ. Apa yang hebat kat kedai Mastura ni ialah dia punya roti canai. Roti canai dia kalau kita makan, terasa dia punya canai sampai ke perut. Usus tu rasa macam dicanai-canai. Kuah dal dia pun jugak hebat. Terasa perut macam kena be-DAL. Itu aku tak cakap pasal kopi dan teh tarik dia lagi. Punyalah kaw, sampaikan kat dalam gelas tu boleh ternampak bayangan cow yang bagi susu untuk minuman tu. Kalau aku, minum satu baldi pun bagaikan tak puas. Memang hebat. Walau pun menu dia tak banyak, tapi roti dan minuman panasnya memang ternyata hebat, dan sering dikunjungi ramai pelanggan dan memang menjadi kegilaan para remaja di masa ini. Cubalah datang dan anda akan tahu kehebatan yang aku maksudkan itu ternyata benar!

Bersama Sharifah a.k.a. Kak Pah.
Masih bersama Sharifah.
Tauke kedai, Mastura turut bergambar bersama.

No comments:

Post a Comment