m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, April 9, 2012

Try main single pulak!

Masa dulu kalau dengar ada orang booking court tenis kat Titiwangsa, berduyun-duyun member yang datang sampai nak menunggu giliran pun tak sabar-sabar. Kurang-kurang ada sampai enam atau lapan orang. Tapi sekarang, nak dapatkan players punyalah susah. Sabtu lalu aku berjaya tempah gelanggang untuk tempoh dua jam. Selalunya memang payah betul nak dapat court. Rezeki akulah hari tu. Bila aku sampai aje kira-kira jam 8 pagi, abang Aziz dah terlebih dulu sampai dan tengah buat regangan pulak lagi.

Kami terus aje warm up dengan pukul-pukul bola perlahan-lahan. Dah agak lama masih tak ada orang lain yang nak join, maka aku terus ajak abang Aziz main dengan aku - single. Kami main tak penuh perasaan sangat. Al-maklumlah, aku dah dekat setengah abad, abang Aziz dah lebih setengah abad. Jadi tempo kami main kenalah diperlahankan sikit kalau main single. Main dua tiga game, rehat. Minum air dan sembang-sembang. Bila dah kumpul tenaga, barulah sambung main balik. Dalam set pertama aku berjaya kalahkan abang Aziz 6-4. Kami rehat lama lepas tu. Tunggu kot-kot ada players kat mana-mana yang boleh kami import untuk join kami. Nampaknya hari tu memang tak ramai players, walaupun kat gelanggang-gelanggang lain. Jadi aku cakap dengan abang Aziz, "Kita sambung ajelah lagi satu set". Abang Aziz pun okay aje.

Abang Aziz yang memang bersemangat.
Lepas main. nampak sangat kami kepenatan.
Bila badan dah penat, main pun kira ala kadar aje. Jadi pukulan pun main hentam aje asalkan masuk. Point-point yang kami dapat pun kebanyakannya pasal kesilapan (unforced errors) yang dibuat oleh pihak lawan. Dan dalam set kedua, aku menang lagi 6-3. Lepas tu duduk sembang-sembang pasal kerja, pasal keluarga dan anak-anak. Lepas tu barulah balik. Sebab tu aku lebih enjoy kalau main double. Bila tak penat sangat, kita boleh main bersungguh-sungguh dan beria-ia sikit. Kalau main single tak boleh buat macam tu. Semoga pada sessi akan datang, akan cukuplah korum untuk main double.

Stamina abang Aziz lebih hebat dari aku.

No comments:

Post a Comment