m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, April 19, 2012

Cakaran berbisa!

Kulit kakiku terhiris secara tragis. Ikutilah kisah yang sangat dahsyat ini. Siapa yang lemah semangat, janganlah baca. Dikhuatiri akan mengganggu emosi. Siapa yang ingin mencabar tahap kemachoan-nya, jom kita selusuri rentetan kisah yang penuh drama ini.

Suatu pagi Ahad, aku bawak masuk enam ekor anak-anak kucingku yang berusia belasan tahun ke dalam kamar tidurku. Mereka semuanya masih remaja. Saja kami biarkan mereka berlari sesuka hati mengikut perasaan di atas lantai jubin yang licin. Aku pula menghadap komputer, ingin menyudahkan kerja-kerja pejabat yang tertangguh sekian lama. Kakiku kubiarkan mencecah lantai.

Anak-anak kucing bermain dengan sangat lasak, mengalahkah gusti WWE. Sesekali mereka bergomol menyentuh kakiku. Dan sesekali itu jugak, kukunya dikeluarkan dan mengguris kulit kakiku. Lalu aku menjerit, "Atoi!" Aku masih boleh tahan. Aku biarkan kakiku luka sedikit sambil aku menahan sakit. Dan tak semena-mena kucing-kucingku merempuh kakiku lagi. Kali ini lebih ganas. Dan kukunya sekali lagi mencakar kaki ku yang togel. Dan aku menjerit lagi. Kali ini lebih kuat, "Aaaaaaattttttttoooooooiiiiiiiyyyyy!!!" Aku masih dapat bertahan. Dan tak sampai beberapa ketika, kucing-kucing itu menerjah lagi ke kakiku. Kali ini lebih kuat terjahannya. Sambil mengeluarkan kukunya yang sepanjang 4 inci, mereka menguis kulit kakiku sekuat hati. Dan terumpil secebis daging kakiku sehingga terpelanting kira-kira 3 meter dari tempat kejadian. Kali ini aku menjerit betul-betul kuat. "AAAAAAATTTTTTOOOOOOIIIIIYYYYYY!!!!!"

Aku tak mengalirkan air mata. Aku sekadar menahan sakit dan memikirkan cara untuk merawat kecederaan pada kakiku yang sampai ternampak tulang kaki. Lalu aku dengan segera bergegas ke pasaraya berdekatan, dan membeli seketul daging beku Australia. Bila pulang ke rumah, aku menghiris sepotong daging, dan menampalkan daging itu ke kakiku yang tercedera tadi menggunakan gam UHU. Dan lihat, sekarang kakiku dah okay. Nampaknya dagingku serasi pulak dengan daging beku Australia tadi. Yang tinggal pada kakiku hanyalah parut yang tidak menyakitkan lagi. Sekian.

Nota: Yang boleh dipercayai hanyalah kucing enam ekor main dalam bilik dan kaki kena cakar anak kucing. Yang lain-lain tu..... hmmmmm... suka hati koranglah.

No comments:

Post a Comment