m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, April 2, 2012

Melawat jiran yang telah kematian suami

Dari tahun 1966 kami berjiran. Aku rasa mendiang Mr Baram lebih kurang sebaya dengan ayah aku kot, dan telah mengalami sakit stroke sejak dua tahun lepas. Mendiang adalah bekas polis. Keluarga mendiang memang agak rapat dengan keluarga kami. Samalah macam jiran-jiran kami yang lain seperti Mr Loke, Mr Ho dan abang Ibrahim. Pada hari beliau meninggal (Ahad lepas), aku, mak aku dan ayah aku turut lawat kat rumah dia. Acara keagamaan dilakukan petang sikit. Ramai orang yang datang kat rumah dia pasal mendiang memang seorang yang berpengaruh. Mayat mendiang telah dibakar di Cheras sebelum abunya diserakkan dilaut lepas.

Rumah mendiang.
Ramai betul orang yang hadir pada acara penyemadian mendiang.

No comments:

Post a Comment