m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, February 18, 2014

Majlis perkahwinan di Serdang

1 November 2013 - Kami dapat jemputan dari Imam, suami Kak Azah. Anaknya kahwin di Serdang. Majlis dibuat di masjid pada waktu malam. Kami ke sana agak lewat. Ramai tetamu yang dah pulang pasal dah lewat waktu isyak. Malah ada tetamu yang dah mula solat tahajjud. Bayangkanlah, kami sampai sana memang agak lewat. Tapi makanan masih ada. Jadi, kami pun makanlah setelah dijemput oleh tuan rumah. Tapi aku secara peribadi tak berasa lapar sangat. Tapi bila pekena dia punya kopi-o, memang aku terus terkhayal dalam kesyahduan. Sedap betul aku rasa, setiap kali kuteguk air kopi hitam pekat berkilat yang kalau tak ada gula takda makna! Eh, melalut pulak. Maksud aku, kopi yang sangat enak itu kalau diminum tak cukup satu cawan. Banyak cawan jugaklah aku minum air kopi tu.

Sesudah makan malam.
Adik beradik yang hadir ke majlis ini.
Bersama Abang Anjang dan Kak Leha.
Selain makan dan minum, ipar-iparku dok berbual dengan Abang Anjang dan Kak Leha. Seronok betul mereka berborak-borak sesama sepupu. Bila hari semakin larut, kami pun memohon minta diri untuk beredar. Semoga pengantin hidup penuh dengan keberkatan dan sentiasa di dalam rahmat Allah Taala. Amin.

Sekejap ada...
Sekejap tak ada.
Saleh dan Ali.
Comotnya mulut Koas.
Menanti saat untuk pulang.
Kak Timah sesudah makan.
Wanie happy pasal dah makan.

No comments:

Post a Comment