m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, May 15, 2012

Permainan tenis yang hambar

Bila dah lama tak bersukan, hati aku meluap-luap teringin nak ke Titiwangsa menghayun reket tenis kat gelanggang bersama rakan-rakan. Lalu aku berkesempatan membuat tempahan court untuk sejam pada hari Ahad lalu. Aku cuma kontek Abang Aziz aje. Tapi dia kata, seorang lagi kawan kami, Asri telah juga mengajaknya bermain tenis pada hari dan waktu yang sama. Okaylah. Nanti aku akan ajak budak-budak training untuk main dengan aku, fikir aku.

Hari Ahad pagi pun tiba. Aku sampai lewat sikit dari jam 8. Gelanggang agak basah dan sangat lengang. Budak-budak training pun nampak gayanya masih belum datang untuk kuajak bermain bersama. Lalu aku berjalan ke court yang telah ditempah oleh Asri. Rupanya Asri juga keseorangan. Abang Aziz tak dapat datang. Okaylah. Kalau macam tu, aku berentap dengan Asri ajelah untuk game single. Sama-sama dah lama tak main. Tapi Asri lebih konsisten dan akhirnya aku tewas di tangan Asri 2-3. Asri pun nampaknya agak terburu-buru nak menamatkan permainan sebab kawan-kawannya yang sepatutnya main volleyball dengan dia dah pun sampai. Memang aku tak puas main. Tapi dah keluar sedikit keringat kira cukuplah sebagai muqadimah. Memang dengan ketiadaan Abang Hj Nordin, suasana ceria ketika bermain tenis dulu telah menjadi semakin hambar.

Bergambar dengan Asri sesudah game.

No comments:

Post a Comment