m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, May 28, 2012

Jumpa balik geng lama

Telah beberapa sessi aku bermain tenis dalam keadaan tak berapa sempurna. Maksud aku dengan tak sempurna ialah main tak cukup korum, main dengan bebudak kecik, main kelam-kabut dalam masa kurang sejam. Memang tak puas main macam tu. Tapi pada hari Sabtu lepas, aku berjaya buat booking tenis untuk tempoh dua jam kat tempat biasa - Titiwangsa. Aku ajak geng-geng lama. Ingatkan diorang sibuk. Rupanya mereka datang. Syed, Abang Hj Nordin dan Foong jugak ada. Cuma pada pagi tu aku sampai sangat lambat pasal terlalu mengantuk menjaga Sabriena dengan isteriku yang cuma nak tidur pada awal pagi. Jadi aku sampai court cuma sekitar jam 8.45 pagi. Yang lain start main dululah sementara menanti aku tiba. 

Set pertama ketika aku partner dengan Syed lawan Foong dan Abang Hj Nordin, kami kalah 1-6. Memang dijangka kami akan kalah, tapi taklah seteruk tu. Set kedua adalah yang paling best. Aku memang sangat serasi kalau berpasangan dengan Abang Hj Nordin. Jadi bila kami berentap lawan Foong dan Syed, kami pulak menang 6-1. Dan set ketiga, aku dah agak penat. matahari pun dan mula menerik memancar kat ubun-ubun kepalaku. Kami main baru sekerat jalan, dah terpaksa berhenti pasal dah pukul 10 pagi. Ada orang lain pulak nak main. Masa tu aku partner dengan Foong lawan Bob dengan Abang Hj Nordin.

Aku sangat kagum dengan Bob. Bob tu berbadan besar dan gempal. Dulu dia gerak tak berapa laju. Bagi bola jauh-jauh sikit dia akan mengalahlah. Sekarang, walaupun masih berbadan besar, dia dah semakin laju. Semua bola sukar dia dapat return dengan baik. Unforced error yang sangat minimum. Hebat! Top spin yang betul-betul spin macam gasing. Servis out swinger yang sukar diramal. Memang hebat!! Pada hal dulu dia lebih kurang macam aku aje dari segi skill. Tapi kehebatannya telah melonjak hampir 100 peratus. Syabas. Semoga di lain masa, aku dapat main lagi dengan geng-geng yang hebat ini. Aku perlu belajar dengan sifu-sifu ni semua agar permainanku jugak dapat meningkat.

Foong dan Abang Hj Nordin.

No comments:

Post a Comment