m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, November 1, 2013

Talisman Family Day: Berjuang dalam telematch

Bahagian 4

Boleh dikatakan acara yang paling kemuncak sekali pada Hari Keluarga Talisman ni ialah pertandingan telematch. Tapi aku dan keluarga aku sorang pun tak ambil bahagian. Aku tak masuk bertandinng pasal aku nak jadi cameraman. Aku nak ambil gambar orang main telematch. Aku nengok pihak penganjur pada mulanya susah jugak nak cari participants. Kebanyakan orang menolak pelawaan pihak penganjur untuk menjayakan telematch. Tapi akhirnya cukup jugak korum.

Tangan siapa yang kena tatoo ni?
First time Amier mencuba menggunakan lastik bagi melastik khinzir hijau dalam adegan Angry Bird.
Bersedia untuk main computer game bersama.
Tengah tunggu giliran.
Amier baru nak cuba main computer game yang tak pakai joystick, tapi pakai pergerakan anggota badan.
Amier akan lawan Saleh dalam battle.
Kedua-duanya telah bersedia.
Dalam perlawanan ni, Saleh yang menang, pasal Amier masiih tak faham kaedah pertarungan alam siber ni.
Tiga beradik sedang menanti sesuatu.
Tiga beradik masih menanti. Menanti Wanie sampai kot.
Keluarga Rosihan jugak sedang menanti sesuatu.
Bengkel latihan capoeira untuk kanak-kanak.
Ini adalah sudut kreatif.
Cuba membaling bola bagi amoi masuk dalam air sebab itu amoi manyak busuk tatak mandi pagi ooooo...
Banyak jugak acara yang dipertandingkan dalam sukan telematch tu. Ada pertandingan selipar kaki lipan, ada pass gelung dan masukkan ke dalam kon, ada baling belon, pam belon dan macam-macam lagi. Tapi yang paling gempaq adalah pertandingan yang mempunyai unsur-unsur superhero seperti terbang dari bumi ke planet Marikh. Siapa yang sampai dulu, dia yang menang. Dan ada jugak pertandingan menangkap seramai mungkin penjenayah di dunia. Siapa dapat tangkap jumlah penjenayah yang paling berat akan dikira sebagai pemenang. Sengit sungguh pertandingan taraf superhero ni. Walaupun aku tak join, tapi kehangatannya tetap aku terasa.

Bersambung...

Telematch - pakai terompah kaki lipan.
Nordin sedang mempertahankan perutnya dengan kon.
Nordin dengan kon saktinya.
Syahmie, Sabriena dan Yana sedang menonton telematch.
Persediaan untuk adegan telematch yang selanjutnya.
Cuaca sangat cerah pada hari tu.
Bersedia untuk acara lambung belon.
Para peserta ambil tempat masing-masing.
Sabriena nak pegang muka abangnya.
Dan belon pun dilambung dan ditangkap.
Nordin menggunakan pengalamannya menangkap buah durian gugur dari pokok.
Masih menangkap belon.
Sabriena memberi sokongan dari jauh.
Kalau haus, minumlah susu dulu.
Ini acara pam belon pulak.
Rekod pam belon adalah sebesar hot air balloon.
Keluarga Nordin turut ambil bahagian.
Bersedia untuk meletupkan dynamite.
"Apakah ini? Nampak macam sedap".
"Awak nak rasa benda ni sikit?" tanya Sabriena kepada penonton.
"Eh, tak bolehlah bagi awak. Ini saya punya sorang".

No comments:

Post a Comment