m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, November 3, 2013

Kawanku orang Peru

Tak pernah aku termimpi akan ada kawan orang berbangsa Peru. Kalau Brazil ke, Agentina ke, Colombia ke, German ke, Sepanyol ke, Amerika ke, itu tak hairanlah. Tapi Peru..... memang langsung aku tak terduga. Tapi sejak aku beroperasi kat office lead consultant di Bangsar, terjumpa pulaklah aku dengan mamat ni. Namanya Guido Malpartida. Cakap English-nya memang ada kalanya agak mengelirukan. Tapi Guido adalah seorang yang rendah diri, mudah dibuat kawan bercakap, namun masih memperlihatkan tahap profesionalnya dalam bekerja. Kebetulan tempat duduk Guido kat depan tempat aku. Jadi, di suatu petang yang membosankan, aku telah melukislah gambar Guido, sementara menanti waktu pulang. Selamat berkenalan Guido!


No comments:

Post a Comment