m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, May 12, 2018

Tenis anak-beranak lagi

12 Mei 2018 - Kami main tenis berdua lagi. Minggu lepas tak berkesempatan pasal ada urusan lain. Badminton pun tak main jugak pada hari Rabu lepas pasal ada PRU-14. Sebelum bulan Ramadan ni, aku ingat nak bersenam sikitlah. Club TTC ada buat booking court. Tapi pada petang hari Ahad. Aku tak dapat join. Jadi aku pun call-lah court kat Jalan Duta. Court cuma kosong pada pagi hari Sabtu aje. Pagi hari Ahad penuh. Aku pun confirm-kan kat petugas yang aku nak gunakan court pada hari Sabtu jam 9-11 pagi. Aku kejutkan Syahmie yang sedang berbaring. "Jom siap main tenis". Syahmie terus bergegas bangun.

Court tenis Jalan Duta agak panas. Setelah warming up, kami mulakan permainan satu set. Pertarungan kali ni lebih sengit dari biasa. Aku cepat letih bila bermain di bawah matahari yang agak terik. Syahmie mendahului aku 3-2, bila tiba-tiba perutku berasa tidak dapat membendung isi kandungan yang sepatutnya telah kubebaskan awal pagi tadi. Aku lantas ke tandas menunaikan hajat agar permainanku nanti lebih selesa.

Selepas selesai qadha' hajat. kami sambung main. Syahmie yang mempunyai stamina dan kepantasan yang lebih mula mengatasiku 4-2. Masa tu aku memang dah lembik. Tapi permainan diteruskan juga sampai point terikat 6-6. Aku menjangkakan kali ini Syahmie akan berjaya mengalahkan aku untuk pertama kalinya. Kami main tie breaker. Dalam keadaan kedua-dua kami penat, akhirnya aku berjaya menundukkan Syahmie 7-6 (8-6). Tapi aku tak kisah kalau kalah kepada Syahmie pun. Performance Syahmie sekarang dah jauh lebih baik dari dulu. Semoga semakin hebat dengan latihan yang berterusan.

Court banyak yang kosong, dan panas sangat terik.
Kedua-dua kami menggunakan reket yang berat - >300 gram.


No comments:

Post a Comment