m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, July 3, 2016

Birthday Farid 2016

7 Jun 2016 - Ini adalah hari birthday anak saudaraku, Farid yang ke dua puluhan. Kami tak masak apa-apa yang spesel. Tapi kami ada beli kek dari kedai kek Secret Recipe di kawasan Ampang Point. Kami memilih kek yang tak sebegitu besar. Sekadar untuk makan-makan dalam sepuluh orang aje. Kali ni kek yang dibeli adalah pilihan aku. Aku pilih kek yang ada macam kacang-kacang sikit. Kalau tak silap aku, kacang walnut. Aku ada jugak tanya kat orang kedai kek tu, apakah resipi untuk membuat kek walnut tu. Budak kedai tu cakap resipi adalah rahsia. Aku cuba pulak bertanya, apakah resipi nak buat air oren yang dijual di situ. Budak kedai tu cakap resipi itu pun rahsia. Patutlah nama kedai ni Secret Recipe. Semua resipi adalah rahsia rupanya.

Kek walnut dari kedai kek Secret Recipe.
Sabriena tertarik dengan monopod yang dipegang Farid.
Farid potong kek.
Kek telah pun dipotong.
Amier sangat-sangat teruja.
Antara yang menyambut birthday Farid.
Tak sabar-sabar nak merasa keenakan kek.
Kat rumah, setelah makan malam, kami berkumpul di tepi katil ibuku. Kami menyanyi lagu Happy Birthday dan lagu Allah Selamatkan Kamu. Lepas tu Farid pun potonglah kek. Dan kami semua merasalah makan kek yang sedap tu. Habis licin sekali hadap aje. Happy Birthday Farid!

Amier antara yang terawal dapat sepotong kek.
Selfie ramai-ramai sejenak.
Mengagih-agihkan kek.
Sabriena pun dapat sepotong kek.
Wife aku pun menikmati kek jugak.
Syahmie dengan sepotong kek walnut.

No comments:

Post a Comment