m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, June 19, 2016

Selamat pengantin baru, Anaf

4 Jun 2016 - Kira-kira pada awal bulan Jun tahun ini, kami telah ke rumah Ar Nurakmal Goh - former classmate aku, boss dan superior aku, serta kawan aku. Nurakmal dan suaminya, Abang Jalal mengahwinkan anak mereka buat pertama kalinya - Anaf. Kami tiba di kawasan majlis yang terletak di Bangi kira-kira jam 2 petang lebih. 

Masa tu Amier dah terlalu letih pasal baru lepas menghadiri satu lagi majlis perkahwinan di Kg Cheras Baru. Perkahwinan anak saudara kami, Koas. Oleh kerana terlalu letih, Amier agak moody sikit pada petang tu. Letih jugak aku memujuk nak suruh dia masuk kat khemah majlis, nak suruh dia duduk dan makan.

Prof Dr Ahmad Bashri, Prof Dr Shuhana dan P. Ravi, dan lain-lain.
Anaf bersama pasangannya.
Pengantin yang sepadan.
Heppi nya Anaf!
Sampai-sampai aje di tempat majlis, aku terus ternampak kelibat dua orang bekas pensyarahku - Prof Dr Ahmad Bashri dan Prof Dr Shuhana. Serta kawan rapatku ketika di UTM dan sekolah rendah - P.Ravi. Lalu aku mengambil gambar mereka buat kenangan. Happy dapat berjumpa dengan kawan dan cikgu yang pernah mengajar aku.

Bersama Ar Nurakmal.
Orang kuat Tasik Chini - En Zamri, Adika dan Che Ku Daik.
Syahmie menjamah cendol yang lazat.
Sabriena makan aiskerim.
Sesudah makan.
Oleh kerana kami dah agak kenyang pasal baru balik dari kenduri kahwin anak saudara kami, maka kami cuma makan dessert ajelah dan minum air. Aku terus mencari tuan rumah, Nurakmal dan Abang Jalal. Tak banyak aku bersembang dengan kenalan aku di situ. Bukan saja Amier yang letih, aku pun letih jugak sebenarnya. Lepas bertegur sapa dan bergambar sakan, aku pun bersalaman dengan tuan rumah, ucap tahniah kepada Anaf, dan beredar dari tempat majlis.

Tahniah kepada Abang Jalal dan Nurakmal kerana menerima menantu. Tahniah juga kepada Anaf kerana telah bergelar suami. Jadilah suami yang mithali. Kami doakan kalian terus mendapat barokah dan rahmat dari Allah Ta'ala. Dan semoga berbahagia dan hidup aman harmoni sampai ke Jannah. Ameen.

Sabriena masih makan aiskerim.
Adika enjoy makan kat sini.
Prof Dr Ahmad Bashri dan Prof Dr Shuhana dah nak beredar pulang.
Abang Jalal sedang tunjuk arah ke tempat makan.
Sibuk betul bapak pengantin, Abang Jalal.
Syahmie dengan aiskerim idamannya - ais kerim kon.
Wanie dah bersedia untuk pulang.
Pakcik aiskerim bekerja keras pada petang itu.
Sedang mencedok aiskerim dari peti sejuk.
Laku betul aiskerim pada kali ini. Pakcik kayo, pakcik kayoooo!!!
Sebelum pulang.
Bila dah nak balik, barulah Amier punya mood semakin baik jugak.

No comments:

Post a Comment