m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, June 2, 2016

Badminton Famili 2016: Banyaknya hadiah

Bahagian 2

Tournament badminton edisi kali ini memang agak pelik. Dan para pesertanya juga sangat ramai. Malah game-game yang perlu disempurnakan juga sangat banyak. Maka masing-masing tak bolehlah main badminton sambil bersantai-santai. Habis satu game, terus masuk bergu yang lain pulak. Non-stop! Dan para player tak boleh dengan sengaja melengah-lengahkan perlawanan. Dapat aje shuttle, kena terus servis. Memang sangat terkejar-kejar.

Mr Rafi, our friend.
Para pemenang di-interview oleh isteriku.
Syafiq tak sangka beliau boleh menjadi juara. Beliau hampir pengsan bila diumumkan sebagai pemenang.
Zila menceritakan rahsia kemenangannya adalah kerana beliau telah mengadakan latihan bertubi-tubi dan mendapat tunjuk ajar dari Datuk Misbun Sidek.
Akhirnya, setelah kira-kira 18 jam bertarung, tamatlah sudah  kejohanan badminton kali ini. Para juri bertauliah pun membuat pengiraan mata. Satu per satu. Dan kesimpulan dari semua ini, maka telah terpilihlah pemenangnya berdasarkan perolehan mata yang paling tinggi. Nama-nama pemenang turut dipampangkan di dada-dada akhbar aliran perdana. 

Tempat pertama jatuh kepada Syafiq. Diikuti oleh Zila dan tempat ketiga adalah... tak ingatlah pulak aku. Kalau tak silap, Taufiq kot? Atau pun Zuan. Tak kisah lah. Janji ada pemenang, dan ada hadiah. Tak tamat di situ saja. Ada pulak hadiah tempat kelima, sampailah kesepuluh. Dan seterusnya ada pemenang cabutan bertuah, dan hadiah khas juri. Bersepah-sepah hadiah untuk diagih-agihkan. Punyalah banyak hadiah, sampaikan kami terpaksa membuat berbagai lagi kategori untuk pemenang, seperti: Pemain dengan kereta paling bersih, Pemain yang paling kurang pukul tangkis, Pak Guard paling sporting, dan Pemain dengan gigi yang paling banyak. Boleh dikatakan hampir setiap pemain memperolehi sekurang-kurangnya satu hadiah. Semua pemain happy pasal tiada yang pulang dengan tangan kosong.

Bersambung...

Kak Shidah dengan hadiah saguhati.
Sri mendapat hadiah Kategori Pemukul Tangkis Paling Santun.
Kak Esah menang hadiah Kategori Pemain Paling Pandai Memasak.
Huda dengan hadiah Kategori Pemain Paling Terkejut.
Siti dengan hadiah Kategori Pemain Paling Rock dan Sempoi.
Isteriku dengan hadiah Kategori Pemain Paling Happening.
Yang ni hadiah apa pun aku dah tak ingat.
Hadiah Kategori Sesaja kot?
Hadiah Kategori Sesaja Part 2.
Hadiah Kategori Bapak Kepada Anak.
Tak nak ketinggalan, aku turut menyampaikan pelbagai kategori hadiah.
Hadiah Si Baju Hitam.
Hadiah Tayang Bisep.
Hadiah Khas Untuk Taufiq.
Hadiah Naib Johan.
And finally.... Hadiah Juara 2016!

No comments:

Post a Comment