m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, April 5, 2014

Jiranku kahwinkan anak di Risda

23 Mac 2014 - Jiranku Abang Haji Mohd Nor dan Kak Hajjah Ros mengahwinkan anak keduanya yang bernama Husni pada hari ini. Kebetulan pada hari ni jugak ada majlis perkahwinan sepupuku, Taufiq. Jadi kami tiba di Risda, tempat majlis kahwin anak jiranku agak lewat jugaklah. Dekat pukul 4 petang jugak rasanya. Aku ingatkan makanan dah habis, tapi bila sampai sana, masih banyak lagi makanan tersaji. Dan kami bukan yang paling last sampai situ rupanya. Ada lagi tetamu yang sampai lebih lewat dari kami.

Farid turut membantu keluarga Abang Haji Mohd Nor.
Farid bersama kengkawannya.
Dah lewat, tapi masih ramai tetamu yang hadir.
Aku personally memang dah kenyang. Tapi bila aku nampak ada kuih tako, tapai pulut, dan kuih bahulu, dipadankan pulak dengan teh tarik kelas pertama, aku sangatlah teruja. Aku ambil teh tarik sampai dua gelas. Kuih bahulu aku celup dalam teh tarik. Memang terbaik! Dan tapai pulut, memanglah favourite aku jugak. Setelah puas makan petang, kami mintak diri untuk pulang. Tahniah buat seluruh keluarga Abang Haji Mohd Nor.

Kami yang gembira sebab puas makan makanan yang sedap.
Farid dan Haris (adik Husni).
Husni dan isteri.
Isteri dan Husni.

No comments:

Post a Comment