m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, August 30, 2013

Majlis cukur jambul yang sangat simple

Kalau ikut tarikh pada gambar yang aku ambil ni - 14 Januari 2011. Maksudnya dah lebih dua tahun lepas. Ini adalah majlis aqiqah cukur jambul yang dibuat oleh jiran depan rumah aku, Ikmal dan sepupunya. Majlis dibuat di Masjid Bukit Indah. Aku rasa majlis ni macam simple sangat. Tapi aku dah tak berapa ingat aturcara dia. Yang aku tahu, ada cukur jambul serba ringkas, ada tazkirah oleh ustaz mat saleh yang selalu keluar tv. Ustaz tu punya tazkirah pun best jugak. Lepas tu makan. Yang best-nya masa sepupu Ikmal menjemput para tetamu makan. Dengan tak tau apa yang patut diucapkan kepada para hadirin (first time experience), dia berkata, "Majlis dah selesai. Semua dijemput makan, errrr... nak sembang-sembang ke..." (lebih kurang macam tulah). Macam kelakarlah pulak aku rasa. Any way, terima kasih kerana menjemput, dan tahniah kerana dapat baby yang kini telah pun berusia dalam tiga tahun.

Ikmal berbaju pink kat kiri. Sepupunya berbaju biru kat kanan.
Ustaz mat saleh yang selalu keluar tv. Aku masih tak tahu nama dia siapa.

No comments:

Post a Comment