m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, February 7, 2019

Reunion Amier sebelum merantau

6 Januari 2019 - Sehari sebelum kami ke Raub menghantar Amier ke sekolah SEMESTA, Amier telah mengumpulkan beberapa orang teman karibnya untuk bertandang di rumah kami. Macam buat mini-reunion lah dengan kawan-kawan sekolah rendah. Yang hadir pada petang itu adalah Zafran, Danial, Umar dan Shazwan. Zafran datang awal, dan balik pun awal jugak. Yang lagi tiga sempat jugaklah makan pizza yang kami order. Tapi lepas tu Shazwan pula kena balik. Tinggallah Umar dan Danial. Mereka bercadang nak pergi berjogging di Taman Tasik Ampang Hilir. Jadi aku bawaklah mereka ke sana. Sabriena pun aku bawak sekali pasal dia sungguh-sungguh nak ikut abangnya.

Sabriena happy dapat main di taman.
Sesak dengan anak-anak kecil.
Tapi Sabriena tak kisah.
Sabriena terus bermain.
Bergayut di tiang yang macam spring.
Nak cuba melepaskan diri dari lingkaran besi ini.
Sabriena kelihatan agak gayat di sini.
Sabriena nak main bubble pulak.
Di taman, Amier, Umar dan Danial pergi berjogging mengikut track pejalan kaki. Sementara Sabriena aku ajak dia main mainan yang ada kat taman. Tapi Sabriena cepat bosan. Dia nak main bubbles pulak. Aku pun belilah air sabun dalam bekas besen kecil yang dijual RM 5.00 satu bekas. Sabriena pun mainlah sampai bosan jugak. Bila dia bosan, aku pulak yang sambung main. Sampai bosan. Walau pun dah bosan, aku tetap teruskan permainan bubbles sampai ke tahap bosan pada level master dan expert. Namun air sabun dalam bekas masih banyak lagi. Tak mampu aku nak habiskan. Last-last aku pulangkan ke penjual tadi, dan duduk di satu penjuru sambil menanti ketibaan Amier, Umar dan Danial. 

Lama jugak aku tunggu mereka habis jogging. Memang aku dah betul-betul bosan menunggu. Mereka tiba di tempat aku menunggu kira-kira jam 7.00 malam. Terus aku bawak mereka pulang, sebab janji dengan parents mereka, aku nak hantar balik jam 6.30 petang. Ini dah terlajak jauh dah ni. Takut marah dan risau pulak mak bapak budak-budak tu. 

Nampak gayanya Amier sangat berpuas hati dapat berjumpa dan bersama dengan teman-teman rapatnya sebelum berangkat ke Raub untuk memulakan hidup baru di sana. Semoga semua anak-anak ini terus berjaya dalam pembelajaran masing-masing di sekolah yang mereka pilih.

Membuat bubble yang sangat panjang.
Buat bubbles pendek pulak.
Sabriena seronok dapat main bubbles.
Inilah bubble yang terpanjang di dunia.
Mencecah dekat 3 kilometer panjangnya.
Sabriena nak buat bentuk gajah pakai bubbles pulak.
Tapi jadi bentuk monyet pulak.
Masih banyak lagi air sabun dalam besen.
Sabriena dah mula bosan. Bilalah nak habis ni?
Ada ikan mati dalam air.
Besar jugak ikan ni. Dipercayai ikan bandaraya.
Bergambar di luar sebelum balik.
Aku belanja aiskerim kon sorang satu.
Tiga orang kawan rapat.
Umar, Amier dan Danial.

No comments:

Post a Comment