m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, March 10, 2018

Adik mengantuuuukkk...

3 Mac 2018 - Pada sebelah siangnya, Sabriena dah puas main air. Berenang-renang dalam kolam renang mininya. Muat untuk seorang budak aje. Malam tu pulak setelah solat maghrib, kami anak-beranak berempat keluar rumah untuk menjemput Wanie dari asrama di Kajang. Sampai Kajang kira-kira jam 9 malam. Seorang guru sedang menemani Wanie agar Wanie tidak keseorangan. Kami terus menghala ke Medan Selera untuk santapan malam. Kira-kira lebih setengah jam kami di sana.

Di Kajang, wife aku sempat menelefon Syahmie. Nak pastikan sama ada Syahmie boleh balik malam tu jugak. Itu pun kalau majlis makan-makan dengan mentornya dah selesailah. Syahmie kata dia ada game futsal. Tapi setelah berunding, Syahmie bersetuju untuk pulang bersama kami. Jadi kami pun terus meredah malam, mengharung lebuh raya menghala ke Dengkil. Syahmie sedang menanti kami di tepi gelanggang futsal. Dan kami terus pulang ke rumah.

Dalam kereta, Sabriena yang memang tersangat letih sejak petang, telah tidur nyenyak. Bila sampai rumah, kami kejutkan Sabriena.

"Adik, bangun. Dah sampai rumah".

Setelah dikejut beberapa kali, barulah Sabriena terjaga. Dalam keadaan terhoyong hayang, dia cuba melangkah masuk ke rumah. Tapi terkandas di muka pintu. Terbaring dan terlena kembali. Terpaksa aku kejutkan dia lagi. Sabriena terlalu mengantuk. Tak larat nak berjalan menaiki tangga untuk ke bilik. Pada malam tu, Sabriena tidur di bilik bawah saja. Meneman Bibik.


Tewas di muka pintu rumah.

Sempat mimpi pergi Australia sekejap.

No comments:

Post a Comment