m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, February 10, 2017

Bagan Lalang 2016: Happy birthday Amier

Bahagian 4

Setelah puas bermain layang-layang di tepi pantai yang berangin, setelah makan aiskerim yang dingin, dan setelah kepenatan berlari-lari di pasir, kami pulang ke bilik resort. Bersihkan diri mana yang patut. Segarkan badan. Labuhkan punggung di sofa empuk. Tarik nafas dalam-dalam. Hembuskan nafas panjang sambil mata dipejamkan. Aaaaaaahhhh..... Lega rasanya.

Kek happy birthday.
Amier tengok kek hari jadi. Dia nak makan sorang-sorang.
Amier tak sabar nak makan kek.
Di bilik resort jugak kami keluarkan sebiji kek hari jadi yang kami beli entah dari mana. Tertulis di atasnya, "Happy 10th Birthday Amier". Hari ni ialah birthday Amier yang ke-10. Kami sambut di Bagan Lalang (pasal kebetulan kami memang dah ada kat sini, kan?) Berkumpul beramai-ramai di ruang tamu. Amier menghadap kek yang terhias cantik. Kami nyanyikan lagu Happy Birthday. Kemudian Amier tiup api lilin. Potong kek. Bergambar, sebelum kek diagih-agihkan kepada seluruh ahli keluarga untuk dijamah.

Amier potong kek setelah lagu Happy Birthday dinyanyikan.
Setelah kek dipotong.
Potong kek sekali lagi pasal tadi kek tak putus.
Makan white chocolate yang ada kat atas kek.
Krup krup krup. Macam keropok.
Begitulah sambutan hari jadi Amier yang ringkas. Tapi dapat sambut kat Bagan Lalang. Dapat makan angin. Kek kami makan sampai habis. Tak secebis kecil pun yang tersisa. Nyomp nyomp nyomp! Burrrpppp!!! Alhamdulillah.

Bersambung...

Yana agih-agihkan kek kepada semua ahli keluarga.
Yana potong kek sampai putus.
Wanie makan kek dengan penuh semangat.
Mmmmmmm.... sedappppp nyaaaa.....
Melihat video You Tube paling kelakar di dunia.
Lauk malam nanti. Nak masak apa ya?

No comments:

Post a Comment