m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, May 30, 2016

Memukul dengan anak-anak buah

17 April 2016 - Pada minggu itu aku tak dapat bermain tenis dengan kawan-kawan kelab (TTC) ku pasal ada percanggahan jadual. Jadi aku tempahlah court tenis di Kompleks Tenis Jalan Duta. Aku ajak kengkawan lamaku. Tetapi kebanyakan mereka tak dapat hadir. Aku ajak pulak anak-anak buahku. Aku tahu, anak buahku yang seorang ni memang boleh bermain tenis. Syafiq nama dia. Ada beberapa yang lain ada potensi, seperti Faiisal dan Hidayat. Cuma bakat mereka belum digilap lagi. Aku suruh Syafiq cari orang untuk cukupkan korum main double. Akhirnya Syafiq bawak Abby dan Akid bersamanya.

Aku book court dari pukul 8 sampai 11 pagi. Kami sampai court hanya kira-kira pada jam 9 pagi. Masing-masing sampai lambat. Masa tu matahari dah mula menegak sikit. Kami mula warm-up. Abby baru first time main tennis. Akid kata dia pernah main tenis. Tapi dah lama dia tak main. Sebelum memulakan permainan, aku kena buat basic coaching dulu. Masalahnya aku ni agak malas nak coaching. Jadi aku cuma pesan kat anak-anak buah aku, walau apa pun yang berlaku, jangan pukul bola terlalu kuat. Bagi asal lepas net aje. Dan nampaknya mereka mendengar arahanku.

Setelah seketika berlatih, aku ajak anak-anak buahku bertarung dalam satu set. Aku partner dengan Akid. Dan Syafiq partner dengan adiknya, Abby. Perlawanan berlangsung agak santai. Akid, walaupun memukul bola dengan pelan, tetapi bola selalu pergi jauh melayang. Seolah-olah macam ada suatu kuasa dalaman yang dipakai oleh Akid hingga menyebabkan bola meluru pantas. Kalau Akid pandai kontrol, sudah pasti pukulan itu boleh memberi masalah kepada pihak lawan.

Walaupun santai, perlawanan agak sengit jugaklah. Kami cepat letih pasal haba luaran mula masuk ke dalam tubuh kami. Akhirnya team aku dan Akid menang tipis. Tahniah kepada Akid dan Abby yang menunjukkan potensi dalam bidang tenis. Syafiq memang tak payah cakaplah. Cuma perlu lebih latihan untuk bakatnya lebih menyerlah. Okay guys! Kalau ada rezeki, kita ke gelanggang lagi!

Abby, Akid dan Syafiq. Kalau ikut gaya memang dah macam pro.
Kami berempat.

No comments:

Post a Comment