m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, August 22, 2018

Pasca Syawal 2018 - Rumah Pakcik Rizali

15 Julai 2018 - Kadang-kadang kita bawak kereta terlalu laju atas highway. Lalu kita terlajak melewati tempat yang kita nak tuju. Kadang-kadang kita boleh patah balik. Tetapi kadang-kadang kita tak boleh buat u-turn. So, layan ajelah pergi kat tempat yang kita dah terlajak tu.

Sebenarnya aku bukan nak bercerita pasal bawak kereta atau pasal highway. Aku nak cerita pasal pergi beraya. Kami nak pergi beraya di rumah Pakcik Rizali. Tapi kebetulan tiap-tiap hujung minggu Syawal kami pack dengan agenda. Jadi, postpone punya postpone, akhirnya kami tiba jugaklah ke rumah Pakcik Rizali. Tapi masa tu dah terlepas bulan Syawal. Dah masuik Zulkaedah. Tak kisahlah. Janji dapat juga kami beraya dengan pakcik kami yang sorang ni.

Yana dan Pakcik Rizali.
Pakcik Rizali bersama Yana dan ibuku.
Farid dan adikku.
Yana dan ibuku.
Sedang menjamah kuih pastry yang enak.
Tengoklah baju Amier yang basah.
Sabriena cuba menyorok di belakang almari kayu.
Sabriena di bangku kayu pulak.
Dua beradik dengan sedang menyelongkar beg.
Walaupun dah terlajak sikit ke bulan Zulkaedah, namun suasana raya masih lagi maintain macam biasa. Bezanya cuma suasana agak lengang pasal tak ada tetamu lain yang datang. Jadi kami bolehlah besembang dengan lebih konsentrasi bersama keluarga Pakcik Rizali dan Makcik Noorizan. Juadah yang disajikan tetap sama macam juadah hari atau bulan raya - nasi dagang Terengganu special. Amier makan nasi dagang punyalah banyak. Bagaikan selera seorang pedagang yang ingin berdagang. Apa-apa pun kami mengucapkan terima kasih kerana tetap sudi melayan kami yang datang beraya pada bulan Zulkaedah. Moga Allah memberkati kehidupan pakcik dan makcik kami dunia dan akhirat. Ameen.

Ibuku happy dapat bersembang dengan adik bongsunya.
Yana layan i-phone aje.
Bersembang adik-beradik.
Amier dan Sabriena.
Tengok apa tu kat i-phone?


No comments:

Post a Comment