m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, July 3, 2017

Lagu raya eksklusif keluarga 2017: Komposer-Adisarah

Bahagian 2

Setelah lagu Raya Kali Ini ciptaan Syahmie dirakamkan, menyusul pulaklah lagu raya ciptaan aku berjudul Cahaya Aidilfitri. Syahmie buat music arrangement pakai i-phone dia aje. Pakai application Garage Band katanya. Aku tak pandai pakai. Jadi aku suruh Syahmie buat muzik untuk aku. Aku cuma bagi instruction dan bagi chord aje. Yang lain aku serahkan kepada Syahmie untuk settle-kan. Dan hasilnya adalah seperti berikut.

Gandingan father and son.
Dengarkanlah lagu ciptaan aku ini,  Cahaya Aidilfitri  (klik link ini) :


Lagu: CAHAYA AIDILFITRI
Nyanyian: Syahmie
Ciptaan: Adisarah
Lirik: Adisarah
Susunan muzik: Syahmie
Video: Wanie 

Cukup sebulan kita berpuasa
Lapar dahaga kita bersama
Bagai mereka yang tidak upaya
Hidup serba tiada

Agar diri lebih bertaqwa
Muhasabah pekerti dan jiwa
Semoga amalan semua diterima
Segala dosa-dosa diampuni-Nya

Chorus:
Kini telah menjelma cahaya aidilfitri
Seharusnya raga bersih suci diri
Penuh pengabdian kepada Ilahi
Dan bersyukur nikmat diberi

Ziarah-menziarahi saudara dan taulan
Dengan wajah ceria terukir senyuman
Sambil menikmati pelbagai hidangan
Tulus ikhlas bermaafan
Di hari raya...

Ulang chorus.



No comments:

Post a Comment