m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, July 2, 2017

Lagu raya eksklusif keluarga 2017: Komposer-Syahmie

Bahagian 1

27 Jun 2017 - Aku mencabar anak-anak aku untuk mencipta lagu dan senikata lagu raya. Dan aku sendiri akan mencipta satu lagu. Fresh dan original. Kalau bolehlah. Of course, kami ni tak biasa cipta lagu. Kalau ada persamaan dengan lagu yang dah ada kat pasaran, itu kami tak dapat nak sangkal. Tapi aku memberi sepenuh kredit kepada anak-anak aku, Syahmie, Wanie dan Amier kerana berjaya menyiapkan lagu dalam masa beberapa hari sahaja.

Syahmie tengah recording suara.

Perdengarkanlah lagu ini ciptaan Syahmie - Raya Kali Ini  (klik link ini) .




Lagu: RAYA KALI INI
Nyanyian: Syahmie
Ciptaan: Syahmie
Lirik: Syahmie
Susunan muzik: Syahmie
Video: Wanie

Raya kali ini, Sebuah memori
Manis kurasai, Pahit kutangisi

Raya kali ini, Nikmat pemberian
Yang Maha Memberi, Pada setiap insan

Chorus:
Oh sungguh bermakna
Raya kali ini
Keluarga tetangga
Saling memaafi

Indah tak terperi
Raya kali ini
Terus bersemadi
Dalam sanubari

Raya kali ini, Kusemaikan cinta
Merawat segala, Luka yang membarah

Raya kali ini, Mengajarku erti
Cereka cinta sebenar, Kucari sekian lama

Chorus.


No comments:

Post a Comment