m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, January 11, 2016

Badminton Wattop vs Marsbatch: Interteam dan pemanas badan

Bahagian 1

6 November 2015 - Ini cerita lama. Cerita dah basi. Dah jadi tapai. Dah jadi jeruk. Dah jadi pekasam. Tapi aku memang sangat suka makan tapai, jeruk dan pekasam. Maknanya lebih lama diperam, sudah tentulah lebih enak rasanya. Begitu jugaklah dengan entry ini. Kali ni aku nak cerita pasal main badminton bersama rakan-rakan sekolahku.

Hampir setiap hari aku baca whatsapp geng sekolah menengah aku - geng MRSM Kota Bharu batch ke-6. Kami gelar diri kami Wattop. Pada hujung tahun lepas (2015) telah dirancangkan untuk dibuat satu gathering kat sekitar Bentong, Pahang. Overnight kat situ satu malam. Tapi aku dah awal-awal cakap aku tak dapat nak join pasal kena jaga ayah aku yang dah tak berapa sihat. Lain kali ajelah kot. Sebelum tiba tarikh reunion itu, ada cadangan untuk mengadakan perlawanan persahabatan badminton inter-class, dan jugak friendly menentang MRSM Kulim dari batch yang sama. Kebetulan kami agak rapat dengan geng MRSM Kulim. Setelah bermesyuarat, akhirnya tarikh ini telah dipersetujui untuk diadakan perlawanan persahabatan ini.

Banner Team WATTOP (from Kota Bharu) menentang MARSBATCH (from Kulim).
Friendly yang dinanti-nantikan oleh semua.
Piala Wattop dan Piala Mroy yang menjadi rebutan pada malam itu.
Haz dan Shahlan Sabari.
Nasry Nyok sedang bersantai sementara menanti waktu berentap.
Nuar, Jenal dan Oth getting ready.
Muzmi - orang kuat team badminton Wattop.
Jenal Zabo dan isteri yang jugak merupakan penyokong tegar Team MRSM Kulim.
Azhar bersemangat menghadapi cabaran kali ini.
Abu Hurairah - kurus-kurus berisi. Permainannya sangat power.
Tiga sekawan sedang berbincang tentang kaedah untuk mendapatkan kemenangan besar nanti.
Sessi warmup bermula.
Joe dan Purd sangat fokus ketika bermain.
Tokseh Zakimi dan Muzmi sedang memanaskan badan.
Mazeli dan Shahlan sentiasa happy.
Dr Kahar siap dengan peralatan untuk membantu para pemain yang bermasalah.
Aku baca dalam whatsapp, setiap class ada wakil mereka masing-masing untuk bermain badminton sempena inter-class nanti. Ada 6 group semuanya, mewakili kelas masing-masing - Pasteur, Einstein, Darwin, Curie, Mendy dan Newton. Tapi aku nengok group kelas aku, Pasteur cuma ada dua wakil aje - Shahlan dan Dr Kahar. Lalu aku menawarkan diri untuk mencukupkan korum. Lagi pun aku tak dapat nak join yang lain-lain pada hari reunion nanti, maka aku jumpalah geng-geng aku masa tournament ini. Walaupun aku tak berapa pandai bermain, tapi kira hantam sajalah. Asalkan boleh pukul bulu tangkis kira okay-lah tu.

Bersedia membantu players.
Nyok dan Oth membuat warmup.
Team Einstein ber-jersey merah Ferrari.
Merah garang - membuat pihak lawan gerun sampai ke gigi.
Oth menjadi umpire yang sangat adil dan saksama.
Hadi sebagai penyokong tegar Team Wattop yang sangat sporting.
Team Einstein, Mazeli dan Elias sedang memikirkan strategi bagi merebut kejuaraan inter-class.
Aku sampai agak awal (walaupun bukan yang paling awal) lantas beramah mesralah dengan kengkawanku yang ada sebahagiannya dah lama aku tak jumpa. Malah ada jugak yang aku dah tak kenal kerana berubah wajah dan tubuh. Kami main di dewan badminton Persada PLUS yang sangat selesa dan cukup terang cahaya lampunya. Tak payahlah teraba-raba nak mencari bulu tangkis.

Bersambung...

Nuar menjadi penjaga minuman dan buah pisang.
Jeli Hashim dengan kengkawan MRSM Kulim. Aku cuma kenal Amin (tengah).
Kapok dan Halim datang memberikan sokongan moral.

No comments:

Post a Comment