m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, December 26, 2018

Ulangtahun perkahwinan yang ke-22 di Jahhet

22 November 2018 - Lebih sebulan lepas kami meraikan hari ulangtahun perkahwinan kami yang ke-22. Maknanya kami bernikah pada tahun 1996 lah. Kenal tahun 1995 masa sama-sama berteater, terlibat dalam produksi persembahan teater "Pelayaran Inderaputra II" di MATIC. Aku dalam grup teater ANGKA. Wife aku dalam grup teater HIDAYAH. Dan untuk pengetahuan semua, bukan kami aje yang bercinta di lokasi. Ada beberapa teman lain yang turut bercinta di lokasi dan terus mengikat hubungan menjadi suami dan isteri. Samalah macam kami.

Sabriena pekena soup of the day dulu.
"Sedapnya sup ni", kata Sabriena.
Farid dan Amier gembira dapat makan di sini.
Ibuku dah lama tak makan steak.
Aku hadiahkan satu bouquet bunga kepada isteriku.
Menanti ketibaan main course.
Perut dah semakin lapar.
Biasalah, kalau hari yang istimewa macam ni, kami akan meraikan di tempat makan yang spesel sikit. Wife aku cadang makan kat restoran Jahhet. Diusahakan oleh anak Allahyarham Dato' Harun Din. Terletak di sekitar Taman Nirwana, Ampang. Kami datang bertujuh. Selain kami anak-beranak, kami turut membawa ibu dan anak saudara kami, Farid. Untuk appetiser kami ada order spaghetti carbonara. Tapi main course dia adalah daging lembu wagyu yang diimport khas dari planet Marikh!

Makan appetiser dulu - spaghetti carbonara.
Masing-masing makan appetiser.
Dah tak sabar nak makan daging!
Akhirnya daging yang dinanti pun tiba.
Kami tunggu tak berapa lama sebelum pesanan kami tiba. Daging wagyu planet Marikh tiba dalam presentation yang sangat hebat. Menggunakan dulang  yang diperbuat dari kayu cengal gred A++, daging wagyu yang masih bertulang itu terbentang dalam keadaan yang sangat menawan. Meleleh air liur kami melihatnya. Masakannya bukan well done. Tetapi medium rare atau medium cooked. Aku terus mengambil sebilah pisau tajam. Memotong daging itu kepada hirisan-hirisan kecil. Lalu kucucuk satu potongan yang ada sedikit lemak hangus padanya, dan terus dimasukkan ke dalam mulut. Sejurus daging itu berada dalam mulutku, aku terus menggigitnya sehingga juice daging itu terkeluar dan menyebar ke sekitar mulutku. Dan bila cecair daging itu bersentuhan dengan lidahku, aku terasa kesedapan daging wagyu planet Marikh yang amat dahsyat sekali. Keenakannya sehingga menyerap ke segenap penjuru otakku, hingga ke hujung kuku kakiku. Perghhhhhh! Sungguh tak dapat dibayangkan oleh sebarang minda yang waras!

Ibuku menanti dengan sabar ketibaan daging wagyu ke pinggannya.
Sabriena nak makan daging katanya.
Siapa nak daging angkat tangan.
Bersama ibu dan isteriku.
Masing-masing makan dengan sangat enjoy. Cuma mungkin daging yang kami ambil tu agak terlalu besar, jadi kami tak dapat untuk menghabiskannya. Bakinya kami bawak pulang. Tapi jiwa dan mental kami sangat puas. Harganya memang agak tinggi. Maklumlah, datang dari planet Marikh. Tapi itulah nilai daging  wagyu di pasaran. Kalian boleh juga pilih daging yang lebih kecil, sesuai dengan keperluan masing-masing. Oh, by the way, air minum kat sini free flow. Boleh tambah air tak kira limit. Boleh minum sampai kembung. Sampai muntah. Sampai terberanak. Sampai perut meletup. Takda hal!!! Air sejuk ada, air panas pun ada.

Bersama bunga yang aku hadiahkan.
Inilah kedai makan JAHHET.
Kepada isteriku yang tersayang, Abang doakan kesejahteraan dan kebahagiaan kita hingga ke Jannah. Dan sentiasa dalam redha dan rahmat Allah. Serta selalu berada dalam ketaatan kepada Allah dan Rasulullah (s.a.w). Amin.

Sabriena bersyukur puas makan.
Nak contact kawan dulu.
Farid dan Amier.
Ambil gambar makanan dah luak.


No comments:

Post a Comment