m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, August 4, 2020

Tenis lagi sewaktu PKPB

28 Jun 2020 - PKPB bermakna Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat. Kami tiga beranak main tenis lagi di Kompleks Tenis Jalan Duta. Kali ni aku tak ajak kawan-kawan yang lain, sebab aku cuma dapat buat booking untuk satu jam saja. Masa inilah aku gunakan untuk train Amier main tenis. Aku ajar Amier pukul bola forehand. Nampak gayannya macam boleh follow. Makumlah, tak payah banyak bergerak dan berlari. Nanti kalau Amier dah serasi dengan teknik pukulan, barulah boleh train dia untuk ambil bola yang melantun top spin atau pukul bola yang berada agak jauh dari badan. Barulah mencabar. Itu belum ambil kira pukulan backhand lagi. Selepas sejam kami main, kami ada aktiviti lain pula. Cuba teka, kami nak ke mana selepas ini?

Dah habis game.

Aku lawan Syahmie. Seri 3-3. Tak sempat nak habiskan set.

Isy isy isy, masa bila pulak si Amier tu berkaki ayam?

Amier baru nak berjinak-jinak dengan sukan tenis.




No comments:

Post a Comment