m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, July 9, 2019

1 Syawal 2019: Foto kemaafan bersama keluarga

Bahagian 4

Ya! Aku tau. Syawal dah habis untuk tahun ni. Kena tunggu tahun depan pulak. Tapi aku masih ada banyak lagi kisah Syawal yang belum aku paparkan. Banyak lagi gambar-gambar kenangan yang belum aku kongsi. Jadi aku tak kira. Aku masih jugak nak post kisah Syawal. Walaupun dah basi. Walaupun dah menapai. Tapai kan sedap! Lebih-lebih lagi kalau digabungkan dengan cendol. Dan durian. Musang King pulak tu. Jadi layan ajelah, ya?

Pada musim raya, semua sedia maklum, adegan bermaaf-maafan ini memang menjadi lumrah. Bagi yang berasa segan silu nak mohon maaf pada hari biasa, pada hari rayalah kemaafan boleh dipinta tanpa berasa canggung dan janggal. Ikutilah kisah Syawal hari pertama ini. (Masih belum pergi beraya kat luar lagi ni).

Bersambung...

Bersalaman dengan Yana, anak saudaraku.
Anak saudaraku yang nombor dua.
Bersama Yana.
Dapat duit raya sikit.
Yana bersalaman dengan isteriku pulak.
Baju sama tema.
Berpelukan bersama.
Yana dan isteriku.
Isteriku dan Yana.
Yana bersalaman dengan adikku - makcik kepada Yana.
Berpelukan dan laga pipi.
Peluk dengan penuh kasih sayang.
Yana dan adikku.
Adikku dan Yana.
Wanie pulak menghadap Papanya.
Aku dan Wanie.
Wanie dan Papa.
Wanie bersalaman dengan Mama.
Mama memberikan sedikit nasihat buat Wanie.
Masih memberi nasihat.
Wanie dan Mama.
Mama dan Wanie.
Wanie bersalaman dengan adikku - makciknya.
Wanie dan Cik Lis.
Kami gelar mereka kembar sebab wajah yang seiras.
Adikku dan Wanie.

No comments:

Post a Comment