m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, January 19, 2018

Tenis tahun baru dengan teman lama

13 Januari 2018 - Selamat tahun baru semua! Lama jugak aku tak menulis kan? Selalu ada saja hal yang lebih penting yang perlu aku dahului. Bila lapang aje, tubuh dan mental sudah agak keletihan. Lalu tak menulislah aku.

Okay. Tak apa. Tahun ni aku nak membuka tirai blog 2018 dengan berkisah pasal tenis. Pada hari tersebut, kelab tenis TTC ada buat close tournament main double. Aku tak dapat join. Jadi aku booking lah court kat Kompleks Tenis Jalan Duta. Aku ajak kengkawan lama aku. Yang confirm nak datang ialah Hj Noris dengan Hariz, dan Hanafi. Manakala aku akan membawa Syahmie untuk join main tenis. Cukuplah korum.

Main tenis dengan Syahmie, Hj Noris, Hariz dan Hanafi.
Main kat indoor court Jalan Duta pasal cuaca sedang hujan.
Asalnya aku booking outdoor court. Tapi pagi tu hujan masih renyai-renyai turun. Court masih basah. Orang kat kaunter tu tanya aku, "Nak main indoor court?" Aku terus jawab, "Nak!" Kebetulan memang ada court kosong masa tu. Cuma indoor court ni mahal sikit sewanya. Dan agak gelap jugak. Tapi tak kisahlah. Asal dapat main tenis dengan teman lama kira okay lah tu.

Dengan kawan lama UTM  - Hj Noris.
Bersama Syahmie, Hariz dan Hanafi.
Baru lepas berentap selama hampir tujuh jam dalam perlawanan single yang berkesudahan seri.
Kami semua ni bukanlah pemain tenis yang hebat. Asal boleh pukul bola sikit-sikit kira okay lah tu. Anak sulung Noris, Hariz baru first time main kat court. Good experience for him. Kami main dua set aje. Lepas tu bersurai pasal dah pukul 11 pagi. Tu ajelah. The end.

Combination dua ayah dan dua anak lelaki.
Kita berentap lagi pada lain masa.

No comments:

Post a Comment