m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, May 26, 2017

4 Syawal 2016: Beraya di rumah Allahyarham Wak Ros

Salam sejahtera buat semua. Mohon pembaca yang budiman membaca surah Al Fatihah, serta memanjatkan doa buat pakcikku - Allahyarham Idrus Bin Abdul Wahab yang telah pulang ke Rahmatullah. Semoga roh beliau digolongkan di kalangan roh orang-orang yang beriman dan beramal soleh, para syuhada dan mukhlisin. Dan sentiasa dalam lindungan, rahmat dan redha Allah, dan ditempatkan di Jannatul Firdaus. Amin.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

9 Julai 2016 - Setelah beraya di Rumah Terbuka Keluarga TOISU di Stadium Tertutup Kuala Selangor, kami menjengah pulak ke rumah pakcikku, Allahyarham Wak Ros yang terletak di Assam Jawa. Allahyarham kelihatan agak uzur pada waktu itu, namun tetap mempamerkan keceriaan pada wajahnya. 

Amier pulak sibuk menjadi wartawan. Menyoal selidik asal-usul, susur galur keluarga Toiman (keluarga Allahyarham datukku). Pakcik Tahar sabar melayan kehendak Amier. Segala soalan yang diajukan Amier, dijawab dengan terperinci agar mudah untuk dicatatkan. Amier memang bercita-cita untuk membuat satu koleksi sejarah keturunan keluarga kami. Semoga Amier bersungguh-sungguh dalam menyiapkan nota sejarahnya ini.

Setelah beraya di rumah Allahyarham Wak Ros, kami pun beredar pergi.

THE END

Amier menemuramah Pakcik Tahar.
Pakcik Tahar tidak keberatan melayan kehendak Amier.
Allahyarham Wak Ros sedang uzur. Cerah bersih wajahnya.

No comments:

Post a Comment