m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, October 7, 2018

Tenis empat tenis

18 September 2018 - Memang tenis merupakan sukan yang aku paling minat sekali, walaupun aku masih tak berapa pandai main sangat. Kalau tak berkesempatan main tenis dengan geng kelab Titiwangsa Tennis Community (TTC), aku kenalah cari ruang lain untuk bermain tenis. Aku sempat booking court kat Kompleks Tenis Jalan Duta. Ramai yang aku ajak sebenarnya. Tapi yang hadir ada empat orang. Raja - kawan kelab TTC. Noris - kawan karib satu universiti UTM, Skudai. Dan, Namat - kawan satu universiti di Nebraska, USA. 

Sepanjang empat setengah tahun aku kat Nebraska, tak pernah sekali pun aku main tenis dengan Namat. Namat berada pada kelasnya tersendiri bersama kelompok yang hebat-hebat seperti Saiful, Shahril dan lain-lain. Kali ini aku berasa sangat bertuah bila Namat setuju untuk join sesi tenis dengan aku. Walaupun usia dah melebihi setengah abad, Namat masih cergas, pukulan masih berbisa, servis masih kencang dan mengelirukan. Puas kami berempat main untuk jangka masa lebih dua jam. Okay guys, siapkan perkakas untuk kita berentap lagi pada lain masa.

Dari kiri: Raja, Namat, aku dan Noris di gelanggang Duta.


No comments:

Post a Comment