m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, July 6, 2013

Resepsi Hazwan & Eida: Tetamu dan video syahdu

Bahagian 10

Apa kabar semua orang? Dah lama sungguh aku tak masukkan entry dalam blog. Aku rasa ada dekat lapan tahun aku tak menulis. Bukak Facebook pun dah jarang jugak. Lebih lima tahun rasanya aku dah tak ber-Facebook. Maknanya kerja aku kat ofis memang dah terlalu banyak macam gunung. Kerja kat rumah dah melimpah ruah macam lautan. Kebetulan pulak mak aku sakit. Dan banyak lagi hal-hal yang lebih penting yang perlu diberi keutamaan. Jadi, kebetulan ada sedikit masa ni aku gunakanlah untuk menulis sedikit entry untuk tatapan semua.

Ayah dan ibuku sedang menikmati juadah.
Kois dan Eida dah berkahwin pun aku rasa dah terlalu lama. Cerita ni pun dah basi agaknya. Terhidu bau masam-masamnya ketika aku menaip blog entry ni. Dalam majlis yang gilang-gemilang ni, aku sangat gembira pasal berkesempatan berjumpa dengan dua orang anak buah isteriku, iaitu adik Kois yang memang tak pernah aku jumpa sebelum ni. Mereka ialah Iskandar dan Imran. Wajah dan personaliti Iskandar aku nengok hampir sebijik macam abang sulung mereka - Koas.

Kakak dan ayahku.
Ayah, ibu serta adikku turut hadir.
Sebahagian dari sepupu-sepupu Kois.
Fai dan Elin. Masa ni belum berkahwin lagi.
Bersama Iskandar - anak buah yang lama tak jumpa.
Bersama Imran dan Iskandar.
Tiga orang adik Kois. Yang aku biasa jumpa cuma Amin sorang aje.
Yaya dan Amin - kakak dan adik.
Ada yang terbuka selera hanya setelah majlis hampir tamat.
Dalam majlis ni jugak kami dipertontonkan dengan satu paparan video yang telah disediakan oleh pihak Astro dan Media Prima untuk tatapan umum pada Hari Raya nanti. Ia menceritakan sedikit sebanyak pasal perkenalan dan permulaan bibit-bibit cinta di antara Kois dan Eida. Biasanya video-video yang macam ni selalunya berunsur kegembiraan, lucu dan penuh keceriaan. Malah ada kalanya ada jugak yang membosankan. Tapi video Kois-Eida ni agak berlainan sedikit. Ianya sangat-sangatlah dramatik dan menyentuh kalbu. Ada beberapa shot yang bila aku nengok sampai agak sebak aku dibuatnya. Antara shot yang aku ingat ialah imbasan gambar wajah Allahyarham Ayahanda Atan dan Allahyarhamah Bonda Rahmah. Juga turut menyentuh perasaan ketika scene Kois tengah berdoa di bawah kubah Masjid Besi Putrajaya sambil menangis. Pergh!! Memang terbaek! Lagu background dia pun memang kena dengan scene yang dipaparkan. Satu-satunya video kahwin yang meninggalkan kesan mendalam selepas menontonnya. Dan aku jugak difahamkan, bukan aku saja yang sebak, saudara-mara yang lain pun turut berasa kesyahduannya.

Bersambung...

Sebelum video dipertontonkan, Pika pergi membuat shadow puppet show.
Abang Ngah yang sentiasa kontrol macho, walaupun ketika menjamu selera.
Cucu saudaraku - Hani.
Menyaksikan video syahdu yang penuh kesyahduan.
Kak Uda dan Abang Zahid.
Pika dan Nicha - siapa lebih comel? Keh keh keh...
Syura dan Nana.
Wawan, Hafez dan Koas.

No comments:

Post a Comment