m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, May 29, 2021

Reunion Alumni NUMSA: Mendengar nasihat dan main game

 Bahagian 5

Dah lebih dua tahun aku membiarkan kisah reunion Numsa ini tersadai di tengah jalan. Kadang-kadang kekuatan untuk berkarya ni hilang buat seketika. Bila dia datang, barulah semangat dan ilham tiba melimpah-ruah. Untuk tidak membuangkan masa lagi, aku persembahkan... sambungan kisah Reunion Alumni NUMSA episod yang selanjutnya... Tadaaaaa...!!!

23 Februari 2019 - Para super senior telah berucap panjang seorang demi seorang. Ada sebahagian daripada mereka yang tak sempat aku kenali ketika di Lincoln dulu. Malah ketika mereka bermukim di bandar asing luar negara ini, pelajar Malaysia pun masih tak ramai lagi. Mereka memang betul-betul para pioneer yang sangat aku hormati. Selanjutnya majlis menjempt Abang Roslan untuk berkongsi pengalaman, serta memberi nasihat buat adik-adik dan semua yang hadir. Dipersilakan...

Nazar dan Abang Shahrir menanti siapakah gerangannya speaker yang selanjutnya.

Abang Roslan telah dijemput untuk ke hadapan.

Muqaddimah dulu.

Kata alu-aluan.

Pembuka kata.

Baru nak warm up masuk ke topik utama.

Tiba-tiba waktu dah habis pulak...

Kak Haslina dan Atong mendengar dengan penuh tumpuan.

Kai pun ada.

Mencari barang ajaib dalam beg Doraemon.

Abang Shahrir sedang memperkatakan sesuatu.

Untuk menambahkan lagi keseronokan pada malam itu, ada beberapa jenis game yang telah dilangsungkan yang memerlukan penglibatan seluruh hadirin dan hadirat. Antara permainan yang diadakan ialah mencari benda-benda tersembunyi seperti dalam senarai yang diberikan. Setelah berjaya mendapatkan kesemua barang dalam senarai, perlulah diserahkan kepada pihak pengurusan untuk diadili dan disimpulkan keputusan mengenai pemenangnya.

Aku berada dalam satu kumpulan dengan Pi-ee, Atong dan Kak Haslina Dawam. Seperti kumpulan-kumpulan lain, kami juga bertungkus-lumus berusaha mendapatkan perkara-perkara yang sebahagiannya tidak mudah untuk diperolehi. Yang aku ingat, aku terpaksa menanggalkan tali pinggang seluarku untuk diserahkan kepada pihak pengurusan. Tak pasal-pasal seluar aku dah macam nak terlondeh pula. Terpaksalah aku berpaut pada seluar aku dan terpaksa juga meminimumkan pergerakanku. Apabila keputusan pertandingan diumumkan, kumpulan kami tidaklah berada pada kedudukan yang teratas. Tapi kalau tak silap aku, mungkin masih memperolehi hadiah saguhati agaknya. (Sorry, dah tak ingat sangat kisahnya macam mana). Apa-apa pun para alumni nampaknya sangat bekerjasama dan sangat terhibur juga.

Bersambung....

Barang-barang yang perlu dicari oleh para peserta.

Meja pihak pengurusan sedang sibuk memeriksa barang-barang yang telah di-submit oleh para peserta.

Segala macam barang ada di atas meja pihak pengurusan.

"Apa kata kita lelong aje barang-barang ni kat pasar malam?" kata salah seorang.

Halim dan Tan Sri Lan.

Nasa mengira keuntungan yang bakal mereka perolehi jika dijual barang-barang ini di pasar malam.

"Seorang boleh dapat dekat tiga ratus ringgit ni."

"Kalau kita mark up lagi tinggi, boleh dapat lagi banyak rasanya."

Azman Hargus dan Badri dengan pemikiran masing-masing.

"Satu Malaysia!"

Saiful dan Ustaz Mahmud.




No comments:

Post a Comment