m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, August 29, 2012

5 Syawal 2012: Menerima tetamu

Pagi Khamis kami bersantai-santai kat rumah. Memang niat nak jalan beraya, tapi petang-petang sikitlah pasal penat travel jauh tu masih terasa lagi. Sedang aku berehat sambil menonton tv dan main komputer, tiba-tiba Syahmie bagi tau aku, Wak Sunar nak datang rumah. Wak Sunar tu ialah sepupu aku sebelah ayah aku. Aku panggil Abang (Dato') Sunar.

Kak Ema dan anak sulungnya.
Sedang melayan tetamu makan juadah.
Setelah beberapa ketika menunggu, akhirnya sampailah Abang Sunar dengan Kak Ema serta anak-anak dan menantunya. Aku biarkan mereka bersembang panjang dengan ayah dan mak aku. Aku cuma menyambil-nyambil aje. Nasib baik ada jugak beberapa jenis juadah yang boleh dihidangkan kepada tetamu.

Abang Sunar dan menantunya, Shariman.
Abang Sunar dan anak bongsunya.

No comments:

Post a Comment