m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, January 29, 2012

Hari tanpa tenis

Macam selalu, aku akan cari peluang untuk main tenis walaupun kawan-kawanku tak berkesempatan untuk menempah gelanggang. Awal pagi aku dah keluar rumah menuju ke Tasik Titiwangsa. Semua court kosong. Masih tak ada pemain. Aku tunggu sampai pukul 8.00 pagi lebih. Aku nampak kelibat geng-geng abang Kamal masuk padang. Aku ingatkan nak menempel tumpang main. Satu set pun jadilah. Tiba-tiba datang pula beberapa pemain lagi. Sampai ada enam orang dalam court. Alamak! Ramai pulaklah players hari ni, keluh aku. Itu baru sebahagian. Kejap lagi mesti lagi ramai yang datang. Niat aku nak join mereka aku batalkan. Kalau terlalu ramai player, nanti mereka tak enjoy main. Aku cuba nengok kat court-court lain. Kot-kot ada geng yang tak cukup player dan memerlukan pemain tambahan untuk join mereka. Nampaknya court lain masih kosong. Dan aku tak nak tunggu lebih lama, lalu aku beredar dari situ.

Kemudian aku ke court jalan Jelatek. Tak ada geng. Aku jenguk jugak kat gelanggang Jabatan Saliran kat Ampang. Penuh dengan pemain Korea. Kemudian aku terus balik tanpa berpeluh. Lain kali ajelah main. Di rumah aku makan karipap bakar terhebat di dunia resipi mak aku. Aku exercise mulut ajelah hari ni.

No comments:

Post a Comment