m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, December 21, 2011

Hari cuti sakit

Semalam aku mc. Cuti sakit. Sakit demam selesema batuk dan yang paling aku tak tahan ialah pening kepala yang berdenyut-denyut. Ingatkan dapat mc bolehlah buat kerja-kerja ringan kat rumah. Tapi oleh kerana terasa kepala terlalu berat, aku cuma tidur aje sepanjang hari. Pagi lepas sarapan dan makan ubat, aku tidur. Bangun tengah hari, makan lunch dan makan ubat dan solat zuhur, lepas tu sambung tidur lagi sampai asar. Sampai hari ni pun kepala aku masih belum betul-betul okay lagi. Tapi dah boleh berfikir dengan waraslah. Tak seberat semalam.

Dua berita yang aku terima semalam ketika aku sakit ialah: 1. Berita pasal Syahmie telah diterima masuk belajar di sekolah Mahad Integrasi Tahfiz Sains & Teknologi Istana Bandar di Banting. Dan nama Syahmie berada pada rank paling atas, yang bermakna calon yang mendapat markah tertinggi. Aku punyalah happy dengan pencapaian Syahmie dan dengan tawaran dari sekolah tu. 2. Berita pasal ayah mentua aku dimasukkan ke hospital pasal dah demam beberapa hari dan masih belum kebah. Malam semalam sempat jugaklah aku anak-beranak menjengah ayah kat hospital. Memang badannya masih kelihatan lemah. Semoga ayah cepat sembuh dari segala kesakitan.

Dan balik kepada kisah Syahmie, kata Syahmie dia memang berminat untuk belajar di sekolah Mahad Integrasi tu. Tapi kami masih menanti keputusan kelayakan masuk belajar ke MRSM Ulul Albab jugak. Rasa-rasanya kedua-duanya pun lebih kurang sama dari segi silibus. Biarlah kami beristikharah dulu sebelum membuat sebarang keputusan yang muktamad.

No comments:

Post a Comment